Bastu

I en förening med finskt namn är det självklart att det finns en sauna/bastu. Föreningens bastu är populär och har gått varm ända sedan 1984.

Medlemskap

För att få tillgång till bastun måste du teckna medlemskap genom att besöka föreningskontoret. Medlemskap beviljas i mån av plats.  Om det inte finns plats kan du skriva upp dig på en kölista. Årsavgiften för bastun är 800 kronor per lägenhet och betalas i samband med årsavgiften i januari. Intäkterna från medlemsavgifterna återinvesteras i bastun.

Om bastun

• Du bokar bastun genom att placera din cylinder på bokningstavlan på dörren till bastun.
  • Duschmöjligheter och wc finns i anslutning till bastun.
  • Städredskap finns i bastun.

Basturegler

• Använd badtofflor eller liknande och sitt alltid på din handduk i alla utrymmen för ökad hygien.
  • Duscha innan du går in i bastun. Tvätta dig aldrig på lavarna inne i bastun.
  • När du sätter på bastun måste du kontrollera att bastuaggregatet är fritt från föremål.
  • Ingenting annat än vatten får hällas på aggregatet. Allt annat än vatten förstör aggregatet.
  • Avsätt tid för städning innan bastutiden är slut, så att nästa användare slipper vänta. Sopa och torka samtliga golv innan du lämnar lokalen.
  • Inga flaskor, burkar eller annat skräp får lämnas i bastun.
  • Hundar får inte duschas.
  • Rökning är förbjuden.